Countdown

Assalamualaikum..

Aku tiba-tiba berdebar bila buat entry nih. Sebab aku dah start nak countdown. Countdowm ape ? Bukan exam dah lepas ke ? Memang lah dah lepas, tapi ade ke aku cakap countdown exam tadi ? Takde kan kan kan ? Sebenarnya hati aku berdebar sebab tak lama lagi Pakcik aku yang memegang status "In a Relationship" akan berubah menjadi "Maried to . . . . " Terharu sebab akhirnya pakcik aku ni kahwin jugak. Selama ni aku ingat dia seorang yang tak serius dengan perhubungan ke jinjang pelamin. So, sekarang aku dah dapat jawapannya bila dia cakap yang kali ni dia betul2 serius.

Hari tu, aku ade tanya dia :

"Cik Yat, betul ke Cik Yat dah nak kahwin nie ? Adik macam tak percaya lah, sebab tiba2 je Cik Yat datang rumah cakap nak Kahwin. Dengan Kak Dayah tu pon kitorang tak berapa kenal lagi. Adik rasa macam awal sangat lah.."

Dengan selamba dia jawab,

" Cik Yat memang serius lah kali nie. Mesti adik ingat Cik Yat main2 lagi kan ?"

Aku jawab,

"Yelah, sebab Cik Yat kalau orang tanya mana pernah serius. Tiba2 nak kahwin, betul ke ni kan ?"

Dia gelak,then..

"Itu lain, tapi bila dah sampai tahap ni mana boleh main2 lagi. Cik Yat kena serius sebab nie kan tuntutan agama. Dah tak boleh buat main lagi"

Lepas tuh, aku ngan abang aku pulak gelak giler2 dengar jawapan dia tuh. "Jawab pon macam tak serius" dia cakap, "lah budak2 ni aku serius korang tak percaya lantak korang lah." Aku terdiam, dan terus pikir2 balik kata-kata dia tadi. Betul jugak kata dia kan ? Sampai tahap nih mana boleh main2 lagi. Lepas insiden tu aku boleh terima keputusan dia tuh dengan senyum lebar.


Tak sabar nak tengok mereka ...


P/s : Wanna say Semoga berbahagia di hari perkahwinan korang. Dan sentiasa ingat adik kat T6 :)

Thanks baca entry aku . Like kalau suka :)

No comments:

Post a Comment