2012 IS NEAR !

Assalamualaikum

Wah ! Sedar2 2011 dah nak melabuhkan tirainya kan ? Cepat nye masa berlalu tanpa kita perasan. Banyak lagi bende yang kita tak sempat nak buat tahun ni, so maksudnya kena carry forward tahun depan lah kan ? Tinggal satu hari je lagi you alls ! Cuak giler aku weyh, siapa lah tak cuak, tahun depan lah aku ambil exam besar. PMR is coming ! Ya allah, aku boleh ke dapat straight A's ? Ikut kata hati lah kan ? Insya'allah, aku boleh. Korang doakan lah ye ? Harap2 nye siapa2 yang bakal ambil PMR tahun depan, sama2 lah kita support each other ok ? Aaamiiinn :)


Cakap pasal tahun baru kan ? Aku tak semangat sangat nak sambut tahun baru. Dalam kepala otak aku, aku just ingat nak sekolah and pulun buku puas2 je. Malas nak fikir benda2 yang boleh serabutkan otak. Preparation pun aku tak buat lagi. Aku tak beli barang2 baru, macam mengada je nak semua benda baru sedangkan barang2 yang lama still boleh guna lagi. Mak aku berapa kali tanya nak beli apa. Tapi jawapan aku tetap sama. Barang lama ada lagi, buat apa nak beli lagi ? Paling2 pun aku tempah tudung satu. Beli baju sepasang sebab dah senteng dah bajunya. Nak tinggi kot ! (perasan kan ?) Kasut pun aku tak nak beli tapi tahu2 hari tu mak aku umpan nak pergi bandar. Cakap nak jalan2 tapi tiba2 aku nampak signboard Kedai Kasut Hoover Apakah maksud signboard tu ? Lepas tu mak aku terus meluru masuk, dia cakap beli lah satu kot2 nanti kasut dah tak boleh pakai sebelum sampai masanya. So, ikut lah. Bapak aku yang keluar duit, bukan aku. Tak rugi apa pun kan ? Lagi... Buku2 latihan aku ingat weekend nie nak ajak parents aku beli. Dari cuti tak sempat2 nak ajak sebab sibuk abang aku masuk Poly. So itu jela masa yang tinggal. Lepas dah beli buku, aku dah takde benda lagi dah nak beli. Semua cukup, peace (^_^)


Tadi aku cakap aku malas nak pikir benda lain kan ? Hah, betul lah tu. Pasal dia ? Buat masa ni kitorang still stabil. And aku nak anggap dia macam kawan aku. Biarlah hubungan ni tahan lama sikit dari yang dulu2. Aku seriau pula dengar twin cerita pasal boyfie dia yang dah tunjuk perangai yang selama ni dia simpan. Auuwww, bahaya kan ? Aku harap dia bertahan tapi aku nak dia keras sikit. Dalam couple mesti kena ada *giveandtake* kan ? Tak kan lah kita je yang give, bila nya dia pula yang give kan ? Hmm korang jangan tahu seronok nak couple je, komitmen kena juga jaga. Pandai2 lah pikir kalau rasa diri dah matang nak sangat couple ;)

Insya'allah segalanya akan berjalan dengan lancar kalau kita selalu minta petunjuk dengan Allah SWT. Tapi jangan lah korang minta yang bukan pula.
Exp ----> Ya allah kau buat lah dia suka kat aku. Lau tak suka dia pandang aku lepas tu senyum pun jadi la. ?? Doa apa macam tu ? Dah macam desperate pulak.

Ok lah harapnya korang suke baca blog aku yang tak berapa gempak ni. Till we meet again !

Thanks baca entry aku . Like kalau suka :)

No comments:

Post a Comment